Det finns många kosttillskott och livsmedel som kan hjälpa oss att leva längre,
friskare liv. En sådan mat är yoghurt. Flera år sedan
var en amerikansk tv-reklamfilm för ett populärt märke som
vidhöll att äta yoghurt var nyckeln till ett långt liv. Annonsen
presenterade flera ryska hundraåringar som hade en sak gemensamt -
de var alla livslånga yoghurt ätare. Reaktionen hos de flesta människor var
skeptisk, minst sagt, men forskarna upptäcker nu att det
kan vara sanning i det trots allt och yoghurt kan faktiskt hjälpa oss med vår
försök till Anti-Aging .

Yoghurt innehåller Lactobacillus acidophilus, en "vänlig bakterie" som
jäser mjölk till yoghurt och är också närvarande i vår tarmkanal.
Acidophilus, eftersom det är mer allmänt känd, inte bara underlättar matsmältningen, men
verkar för att hålla i schack tillväxten av jäst som är orsaken
av många vaginal jäst infektioner. Även acidophilus (vilket är en vanlig
huskur) kan hjälpa kroppen att kämpa mot andra infektioner också. Och,
för dem som inte gillar yoghurt, är acidophilus också tillgänglig i form
av kapslar och granulat.

Den vaginal torrhet som följer nedgången i östrogen i klimakteriet
kvinnor kan göra dem mer benägna att jäst infektioner. Med detta i åtanke,
en läkare på den judiska Medical Center i Long Island studerat effek-
medvetenhet om acidophilus mot vaginal jäst infektioner. Hon hade kvinnor med en
historia av kronisk svampinfektion att äta 250 g yoghurt (med levande acidophilus
kulturer) varje dag, och jämfört dem med icke-yoghurt ätare. Efter sex
månader de kvinnor som åt yoghurten hade mycket färre jäst infektioner än
de som inte äter det.

När vi åldras våra immunförsvar försvagas, vilket gör oss sårbara för alla typer
av infektioner så en annan forskare vid University of California, studerade
Effekterna av yoghurt med levande kulturer på immunsystemet. Han fann att
människor som åt två 250g kartong med yoghurt om dagen hade högre nivåer i blodet
av gamma-interferon, som hjälper kroppen att skydda sig mot smitta. Vidare
de som åt yoghurt med levande kulturer hade betydligt färre förkylningar och allergi
symptom än de som inte äter det. Allt detta gör yoghurt en riktigt användbar
Utöver vår Anti-Aging arsenal.

Folk frågar ofta om acidophilus kapslar är lika bra som att äta "live"
yoghurt. Egentligen kapslar och granulat ge en mer potent form av
acidophilus och, ibland, de är att föredra. Speciellt så om du har en
jäst problem eller tar ett antibiotikum som anställer stor förödelse med din
matsmältningssystemet genom att döda stänga av vänliga bakterier tillsammans med de dåliga. Dock
under normala omständigheter, äta yoghurt är förmodligen tillräckligt bra och i
Dessutom erbjuder den extra fördelen av en rejäl uppsving av kalcium, som behövs
för starka ben och normalt blodtryck och hjärtfunktion.

Rätt mängd för att ta är: -

Två 250g kartonger med låg fetthalt yoghurt med aktiv kulturer dagligen. Var noga med
kartongen anger aktiva kulturer.
eller
Två acidophilus kapslar tre gånger dagligen, en halvtimme före eller efter
måltider.
eller
Blanda en påse acidophilus korn i 150ml av färskpressad juice
en eller två gånger om dagen.

Här önskar man långt liv och lycka!

Shirley Allen

PS Om du vill få användbar information direkt till din inkorg, allt du behöver göra är sätta ditt namn och e-postadress i rutan högst upp på sidan.

 photo\

Lämna en kommentar berättade vad du tycker, och få en gratis ebook och CD

Relaterade inlägg:

  1. Att välja ett bra anti aging Cream
  2. Anti-Aging: Hur att leva längre - Kan du verkligen Förläng er livstid?
  3. Om Eye Skrynkla blir ett irriterande problem för dig - Försök Dessa Great effektiva ingredienser
  4. Hur kan du uppnå maximal hälsa som du ålder?
  5. Daglig Anti Aging Cream - Vilka är de fem ingredienser som behövs för Anti Aging Cream För att vara framgångsrik?